Laden Evenementen

« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Vrijdag 28 juni – Rondrit –

28 juni @ 09:30 - 17:00

Vrijdag 28 juni – Rondrit –

Waar gaan we naar toe vandaag? Een gezellige rondrit incl. koffie/thee.

Een rondrit door de regio Waterland is een betoverende ervaring die u meeneemt door een van de meest pittoreske en authentieke delen van Nederland. Gelegen ten noorden van Amsterdam, staat Waterland bekend om zijn schilderachtige landschappen, historische dorpen en uitgestrekte veengebieden, doorkruist door talloze sloten, meren en rivieren.

De rondrit begint vaak in een van de charmante stadjes zoals Monnickendam, Edam of Volendam. Deze plaatsen bieden een kijkje in het rijke maritieme verleden van de regio, met hun oude havens, historische huizen en gezellige straatjes. Monnickendam is bekend om zijn prachtige kerk en historische gebouwen, terwijl Edam wereldberoemd is vanwege zijn kaasmarkt en pittoreske grachten.

Vanuit deze steden leidt de route u door het serene landschap van Waterland. U rijdt langs groene weilanden waar koeien en schapen grazen, afgewisseld met schilderachtige waterwegen die het gebied doorkruisen. De rit voert ook langs authentieke houten huizen, traditionele boerderijen en historische windmolens die het typisch Nederlandse landschap completeren.

Een hoogtepunt van de rondrit is vaak een bezoek aan Marken, een voormalig eiland dat nu via een dijk met het vasteland verbonden is. Dit dorp staat bekend om zijn karakteristieke houten huizen op palen en zijn rijke tradities. Een wandeling door Marken voelt als een stap terug in de tijd.

Onderweg zijn er tal van mogelijkheden om te stoppen en te genieten van lokale specialiteiten in gezellige cafés en restaurants. Proef bijvoorbeeld de beroemde Edammer kaas, vers gevangen vis uit het IJsselmeer of heerlijke Hollandse pannenkoeken.

De rondrit door Waterland kan per auto, fiets of zelfs per boot worden gemaakt, elk met zijn eigen unieke perspectief op het prachtige landschap. Fietsen en varen bieden de mogelijkheid om de rust en schoonheid van de natuur van dichtbij te ervaren, terwijl u geniet van de frisse lucht en de geluiden van het platteland.

Of u nu geïnteresseerd bent in geschiedenis, natuur, cultuur of gewoon een ontspannende dag in een prachtige omgeving wilt doorbrengen, een rondrit door de regio Waterland biedt een onvergetelijke en authentieke Nederlandse ervaring.

Kosten € 18,50

U wordt gehaald en gebracht. De rit gaat door vanaf 5 personen maar vol=vol!

De avond voor vertrek wordt u geïnformeerd over het tijdstip van ophalen.
Ga een keer met ons mee, u zult er geen spijt van hebben.

Meer informatie of uitje boeken Sandra Mulder 06 36 03 56 19
Banknummer : NL92 RABO 0323 1265 45