Mijn naam is Maria Deen.
Stichting Mee Doen Purmerend, waar ik voorzitter van was tot 1 december 2023, is op 30 September 2017 van start gegaan in de Purmer-Zuid. Inmiddels is de Stichting niet alleen in de Purmer-Zuid een begrip, maar ook in vrijwel heel Purmerend. De Stichting heeft als doel om de mensen te laten zien dat je met een positieve instelling veel meer plezier in het leven kunt hebben. Vaak zitten de mensen te mopperen hoe moeilijk en vervelend alles is, of hoe zielig zij zijn. Hou daar toch mee op. Zo heb je toch geen leuke en gezellige oude dag? Mopperen en klagen lost helemaal niets op, hoe vaak je dat ook doet.

Ik hoor u denken: “die maakt hem, wat denk die wel?”. “Je moet eens weten hoe erg het allemaal is”. Lieve mensen, ik weet het echt wel hoor! Ik bagatelliseer het ook niet hoor, maar pas wel op dat u er niet in verdrinkt. Het is zo zonde van de tijd die men nog heeft te gaan. Ik probeer met onze Stichting om mensen te helpen, door mensen bij elkaar te brengen en door te proberen om de mensen een stukje positiviteit mee te geven. Kijk gerust eens verder rond op onze website, want dan ziet u wat onze Stichting doet voor u en wie wij zijn.

Natuurlijk zijn wij er voor iedereen, maar met name voor de senioren, mensen met een beperking, mensen met een kleine beurs en mantelzorgers.

Wij hebben een prachtige bus waar wij leuke en betaalbare dagtochtjes mee maken. U maakt dan kennis met andere mensen en uw kringetje wordt weer groter. Daarnaast heeft u natuurlijk een leuk dagje uit met veelal een lekker hapje en drankje. Wij hebben gezellige, vakbekwame chauffeurs en hele lieve gastvrouwen, die vrijwillig voor de Stichting werken en er alles aan doen om u een leuke dag te bezorgen. Onderweg wordt er bij de uitstapjes vaak veel gelachen of gezongen in de bus, want vrolijkheid en gezelligheid staat voorop.

Zelf ben ik “pas” 85 lentes jong en ik heb een enorme rugzak. Zo ben ik al zo’n 26 jaar alleenstaand, maar toch erg gelukkig. Ik heb alles in positiviteit omgezet en Ik ben nooit bij de pakken gaan neer zitten. Ik hoop dan ook dat ik het ook aan u over kan brengen. Wilt u meer informatie, of heeft u behoefte aan een luisterend oor? Bel mij maar. Mijn telefoon nummer is 06-105 036 40.

Natuurlijk hoeft het niet, maar het zou geweldig zijn als u donateur (of sponsor) wilt worden van onze Stichting. Voor tenminste €5,00 per maand steunt u ons al om onze doelstelling te verwezenlijken en te voorkomen dat mensen dreigen te vereenzamen. Via de onderstaande knop “STEUN ONS” kunt u zich aanmelden als donateur of sponsor van de Stichting. Dat zou geweldig zijn!

Met vriendelijke groet,
Maria Deen

Mag ik mij voorstellen,

Mijn naam is Sandra Mulder, een 51-jarige Amsterdamse die sinds 1994 haar thuis heeft gevonden in Purmerend. Gedurende 26 jaar heb ik mij met hart en ziel ingezet voor diverse vrijwilligersprojecten in de gemeenschap. Deze ervaringen hebben mij gevormd en voorbereid op mijn nieuwste uitdaging: het voorzitterschap van Stichting Mee-Doen Purmerend.

Stichting Mee-Doen Purmerend, opgericht door Maria Deen, is een organisatie met een hart. Maria, samen met haar team van 19 toegewijde vrijwilligers, heeft iets bijzonders opgebouwd. Hoewel ik besef dat ik Maria’s unieke manier van leidinggeven niet kan repliceren, ben ik vastberaden om haar nalatenschap te eren en voort te zetten. Haar passie, toewijding en visie zullen altijd een inspiratiebron blijven in mijn nieuwe rol.

Het is mijn doel om de stichting te leiden met dezelfde geest van gemeenschapszin en betrokkenheid. Ik kijk ernaar uit om nauw samen te werken met het bestaande team van vrijwilligers en nieuwe initiatieven te ontwikkelen die onze gemeenschap verder verrijken. Samenwerking, innovatie en het creëren van vreugdevolle momenten zullen centraal staan in ons werk.

We streven ernaar om prachtige uitstapjes te organiseren die niet alleen plezierig zijn, maar ook bijdragen aan de verbinding en het welzijn van alle betrokkenen. Het is mijn oprechte wens dat iedereen die deel uitmaakt van onze stichting – of het nu als vrijwilliger, deelnemer of partner is – zich gewaardeerd, gerespecteerd en deel van iets groters voelt.

Als nieuwe voorzitter van Stichting Mee-Doen Purmerend sta ik voor een spannende reis. Een reis die belooft voort te bouwen op een solide basis van gemeenschapsdienst, terwijl we nieuwe mogelijkheden verkennen om onze impact en bereik te vergroten. Met enthousiasme, toewijding en een sterke gemeenschap achter mij, kijk ik uit naar wat de toekomst zal brengen.

Met vriendelijke groet,

Sandra Mulder