(Jaren geleden gebeurd, toen Amsterdam nog Amsterdam was)

WEER EEN BOZE KLANT

Vorige keer vertelde ik al dat ik in een groente winkel heb gewerkt. Daar moet je natuurlijk heel vriendelijk zijn naar de klanten toe! Ook als de klanten soms wel eens lelijk doen. Zo’n klant kreeg ik op een dag voor de toonbank, Ik dacht “wat staat mij nu weer te wachten”. Wat een akelige vrouw.

Ze keek mij heel onaangenaam aan en sprak met een venijnige stem. Ik vroeg haar vriendelijk “waar kan ik u mee helpen mevrouw”? Jij hoeft mij niet te helpen. Ik moet de groenteman spreken. Wat jammer mevrouw u zal het toch met mij moeten doen! De groenteman is bezig op het ogenblik. Wat is het probleem? Je hebt mij bewust rotte aardbeien verkocht.

Ach wat vervelend mevrouw, mag ik ze even zien? Mevrouw haalt ze uit haar tas. De aardbeien waren erg geplet maar zeker niet rot. Ik zei “O ja mevrouw ik zie het”, dat mag niet. Mijn excuus. U krijgt nieuwe aardbeien. Ik pakte een bakje aardbeien en ik keerde het bakje om op mijn hand en liet zien dat ze er mooi uit zagen .Ja, die zien er goed uit zei de mevrouw. Mevrouw ik ben blij dat u met uw klacht bent terug gekomen zei ik.

Anders nog iets mevrouw?  Nee dank je zei ze nuffig.  Dan is het opgelost en wens ik u nog een fijne dag toe, riep ik vriendelijk. Toen mevrouw bij de deur was, riep ik mevrouw nog even terug. Mevrouw vroeg “Ja, wat is er”? Ik wilde u nog even een tip geven voor als u weer aardbeien koopt.

Stop de aardbeien nooit meer onder op onder de andere boodschappen, want dan worden ze geplet en dat is zonde. Dag Mevrouw tot ziens. Zo, zei mijn werkgever lachend, toch je gram gehaald. Mijn compliment voor je geduld en vriendelijkheid. Mijn dag kon niet meer stuk ……………..