(Jaren geleden gebeurd, toen Amsterdam nog Amsterdam was)

EEN BOZE KLANT

Ik heb jaren geleden in een groente winkel gewerkt. Wat ik daar toch allemaal mee maakte! Op een dag stond ik groente schoon te maken in een hoekje van de winkel. Het was die dag vrij druk en de winkel stond dan ook behoorlijk vol. Plotseling komt er met veel kabaal een meneer de winkel binnen stormen, die schijnbaar erg boos was.

Sorry mensen! Mag ik even voordringen? Ik ben woedend en ik heb een ernstige klacht. Schandalig die groente hier en dat pik ik niet. Mag ik alstublieft even voor? Verschillende dames in de winkel riepen meteen: “Gaat u maar even voor meneer”. De boze meneer loopt naar voren, gooit met een smak een krant op de toonbank en riep: “Schandalig gewoon.

Ik ben al jaren klant en dan flik je mij zo iets?”. Mijn werkgever maakte de krant open en ziet tot zijn verbazing allemaal tuinbonen schillen. Maar meneer doe eens rustig, zei mijn werkgever. Wat is er mis mee? Wat er mis mee is?, brieste de boze meneer. Ik heb ze verdorie twee en half uur laten koken en nog zijn die dingen niet gaar!
De dames in de winkel riepen in koor: “Maar man toch!. Je moet de schillen ook weggooien en alleen de tuinboontjes koken”. De man stond helemaal verbaasd te kijken en viel even helemaal stil! De dames om hem heen hadden een beetje met de man te doen.

De man leek een beetje te zijn geschrokken en stammelde: “Mijn excuus, dat wist ik helemaal niet”. “Duizend maal sorry!” De man draaide zich om en liep snel de winkel weer uit. Hij liet een winkel vol verbaasde en gniffelende mensen achter. Zelf stond ik in het hoekje van de winkel, waar de groente wordt schoongemaakt, op mijn tanden te bijten om niet keihard in lachen uit te barsten. Deze boze meneer was mijn ome Jan die altijd in was voor een grapje…………