Phoe – Phoe !

Twee vrienden, Sjaak en Ed, gingen samen op vakantie naar Saoedi Arabië. De twee maakten allerlei leuke uitstapjes en genoten met volle teugen. Op een dag wilden de twee vrienden wel eens een ritje maken op een kameel of dromedaris en gingen dus op zoek naar een verhuurder.

De Arabische verhuurder had voor de twee vrienden een speciale dromedaris, namelijk een “drie Darias”. Een “drie Darias” is een soort van kameel of dromedaris, maar dan met drie bulten. De twee vrienden hadden dus elk een lekker plaatsje tussen de bulten in.

Ed zat voorop en zou sturen en Sjaak zat er achter. Van de verhuurder kregen de vrienden eerst een korte uitleg hoe zij de “drie Darias” simpel konden besturen. De arabier zei dat we er goed op konden rijden en met de teugels konden sturen. Als je sneller wil dan moest je “Phoe” zeggen en nog sneller was “Phoe-Phoe”.

Erg eenvoudig allemaal, dus dat zou wel lukken. Al spoedig waren de vrienden lekker opweg en de “drie Darias” liep lekker rustig door het Arabische landschap. Na enige tijd zo rustig te hebben gelopen, wilde Ed wat meer tempo en zei “Phoe” en jawel de “drie Darias” ging meteen snel lopen. Zo zei Ed tegen Sjaak, dit is wel een lekker tempo hé? Ja zei Sjaak, maar voor mij hoeft het allemaal niet zo hard hoor.

Ed wilde echter nog sneller en zei: “Phoe-Phoe”. De “drie Darias” luisterde meteen en ging er in volle vaart vandoor. Ed vond het geweldig en ook Sjaak genoot toch ook wel van de wilde rit.

Plotseling riep Ed heel hard: “HELP, we gaan recht op een afgrond af”. Ed trok hard aan de teugels en riep: “STOP!, STOP!”. Gelukkig stopte de “drie Darias” vlak voor de afgrond en Ed en Sjaak waren dolblij dat het gelukkig goed was afgelopen, want het zweet stond bij hun op het voorhoofd. Ed zuchtte diep van opluchting en zei:

“Phoe-Phoe” …………………………….