In verband met de Covid-19 maatregelen zijn alle activiteiten en dus ook de uitstapjes tot nader bericht gecanceld.

Nieuwsbericht (28-03-2021)

Lieve mensen,

Hoeveel stress kan een mens verdragen? Hoezo Maria?, zullen jullie zeggen. Dat zal ik jullie vertellen. In één van de vorige berichten heb ik gezegd dat er binnenkort belangrijk nieuws is en dat moment is NU aangebroken! We hebben geweldig nieuws, maar het was heel erg moeilijk en stress vol. Op twaalf maart is de bus over geschreven op naam van onze Stichting. We zijn erg blij dat het is gelukt, want vanaf nu zijn wij zelf verantwoordelijk voor de kosten van de bus en kunnen wij zelf bepalen hoe de bus wordt ingezet. Ook hoeven wij geen rekening meer te houden met de kilometerprijs die wij met de Zorgcirkel moesten verrekenen, waardoor wij straks goedkopere uitstapjes kunnen aanbieden. Na het overschrijven van het kenteken op onze naam en dan nog even een verzekering afsluiten en klaar is Kees. Althans, dat dachten wij…………

Na een uurtje zoeken op Internet hadden wij snel een lijstje met een aantal telefoonnummers van verzekeringsmaatschappijen. Vol goede moed het eerste nummer gebeld op het lijstje. Daarna de twee, de derde, de vierde, enzovoort. Na ongeveer anderhalve week bellen, zoeken, proberen, teruggebeld worden en afgewezen worden, waren we nog geen stap verder en hadden we nog steeds geen verzekering voor de bus. Alle verzekeringen zeiden keihard “Nee!””, omdat zij het risico te groot vonden. Er waren drie redenen voor: 1). Er worden mensen vervoerd die eventueel een beperking hebben, 2). De bus wordt bestuurd door meerdere vrijwilligers en 3). Het gaat maar om één verzekering voor één enkele bus. Als we een verzekering zouden nemen voor 10 of 20 voertuigen, dan wilde men eventueel nog wel eens verder kijken. Langzamerhand werden we toch wel behoorlijk zenuwachtig en wanhopig hiervan. De bus MOET immers verzekerd zijn!

We hebben heel veel hulp gezocht bij verschillende tussenpersonen en deze mensen hebben ook dagen lang keihard gewerkt, maar kregen het uiteindelijk ook niet voor elkaar. Steeds weer werd de verzekering geweigerd omdat men de risico’s te groot vond om de drie reeds genoemde redenen. Op een goed moment heb ik Petra gebeld van de Jordaan boot en die gaf ons een adres door van een tussenpersoon met de naam Frank Schaaij. Petra zei: “bel deze man maar. Ik weet zeker dat Frank het voor elkaar krijgt”. Direct contact opgenomen met Frank om alle gegevens door te geven en Frank vertelde dat hij zijn uiterste best zou doen. Die belofte is hij dubbel en dwars nagekomen zo zou later blijken…………..

Na weer een week vol wachten en stress stond ik woensdag morgen op en dacht ik: “ik geef het op, weg bus, weg Stichting”. De avond daarvoor had ik al een berichtje gestuurd naar de Molentocht om te vertellen hoe de zaken er voor stonden. Ik schreef: Slecht !!!!. Waarschijnlijk zijn wij gedoemd de bus kwijt te raken en ook de Stichting. Einde verhaal.
De volgende ochtend zat ik om kwart over zeven al in de taxi om naar mijn training te gaan en om een uur of negen belde Hans mij en ik beloofde hem terug te bellen zodra ik weer thuis was. Toen ik Hans belde vertelde hij dat het niet echt goed ging. Er waren bij Frank drie offertes binnengekomen. Eén maatschappij vraagt bijna €10.000,- per jaar en een tweede maatschappij vraagt ruim €7.000,- per jaar. Dan houdt het op, zei ik tegen Hans. Dat kunnen we nooit betalen. Nou wacht even zei Hans, ik zei toch dat er drie offertes waren? We hebben heel veel geluk. Er is een maatschappij die ons wél wil verzekeren, omdat de Stichting zo’n goed doel nastreeft. Zij sponsoren ons door een hele flinke korting te geven op de premie en de tussenpersoon rekent geen provisiekosten, zodat we de verzekering wél kunnen betalen! Frank heeft echt stinkend zijn best gedaan! Ik kom je zo ophalen zei Hans en dan gaan we naar het kantoor van Frank om de papieren te tekenen. Ik was sprakeloos en ik kon echt geen woord meer uitbrengen. Voor we naar Frank gingen hebben we een heerlijke, hele goede champagne gekocht om hem te bedanken en natuurlijk heeft ook Petra van de Jordaan boot nog wat tegoed van ons.
Bedankt Frank, DE STICHTING IS GERED!
Wat een fijne mensen hebben we toch om ons heen………………………..

Veel liefs en groeten van Maria en Hans