In verband met de Covid-19 maatregelen zijn alle activiteiten en dus ook de uitstapjes tot nader bericht gecanceld.

Nieuwsbericht (17-04-2021)

Lieve lezers en lezeressen,

Er is veel nieuws te vertellen over onze stichting. In de vorige nieuwsbrief heb ik al verteld dat het voortbestaan van onze rolstoelbus en onze Stichting is gered. Vanaf nu gaan we weer verder met onze plannen. Op maandag 3 mei willen wij voorzichtig weer gaan beginnen met onze uitstapjes. De bedoeling is dat wij 2 keer per dag de bollenroute door de Beemster gaan rijden. Het is een prachtige route en wij willen graag proberen om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van de schitterende bloembollen en de bloesem van de fruitbomen. Per rit mogen wij 4 personen vervoeren, maar uiteraard wel met een mond/neus kapje op. Onderweg schenken wij een lekker kopje koffie of thee en natuurlijk krijgt u er ook iets lekkers bij. De kosten houden wij zo laag mogelijk en bedraagt slechts €7,50 per persoon. Gewoon even lekker een paar uurtjes weg voor een leuke prijs. Ik laat u zo gauw mogelijk weten wanneer en hoe laat precies de ritten gereden zullen worden. Blijf vooral onze website in de gaten houden voor de laatste berichten hierover.

Voor velen is het wellicht een onverwacht bericht, maar sinds 15 april heeft de Stichting officieel een nieuwe penningmeester. Zoals jullie weten heeft Inge Croese sinds de oprichting van de Stichting altijd keurig de financiën geregeld voor de Stichting. Helaas is Inge anderhalf jaar geleden van de trap gevallen en daarvan is zij helaas nog steeds niet helemaal hersteld. Ik heb met Inge gesproken en verteld dat ik voor de Stichting bezig ben om mensen te zoeken die mettertijd de Stichting eventueel kunnen voortzetten als ik over een paar jaar misschien een stapje terug moet doen vanwege mijn leeftijd of gezondheid. Inge was het helemaal met mij eens dat ik het moest proberen en was ook enigszins opgelucht. Inge heeft het persoonlijk nogal moeilijk gevonden om te aanvaarden dat zij, vanwege haar gezondheid, geen grote bijdrage meer kon leveren aan de activiteiten van de Stichting. Het bijhouden van de financiële administratie vergde van Inge soms meer energie dan zij kon opbrengen. Gelukkig gaan wij dus als goede vrienden uit elkaar en zijn zowel Inge als de Stichting erg blij dat er een goede vervanger is gevonden. Hoewel ik Inge uiteraard persoonlijk al heb bedankt, wil ik ook langs deze weg nog een keer Inge bedanken voor wat zij voor de Stichting heeft gedaan.
Ja, ik heb het net gehad over “een nieuwe penningmeester” en over “een goede vervanger”. Dat zou de indruk kunnen wekken dat de nieuwe penningmeester een man is. Ik hou van een beetje plagen en daarom laat ik jullie nog even in spanning wie het is, maar één ding zal ik verklappen: “de nieuwe penningmeester is inderdaad een man”. In de volgende nieuwsbrief zal ik graag de nieuwe penningmeester aan jullie voorstellen.

Zodra de Corona weer wat verder weg ebt, gaan we weer volop leuke en gezellige dingen doen. Op dit moment ben ik bezig om te kijken of wij 1 keer per week lekker kunnen sporten en bewegen. Dit is immers heel erg gezond als je een dagje ouder wordt zoals wij. Natuurlijk gaan we niet oefenen om de marathon te lopen, maar gewoon lekker bewegen en de spieren een beetje soepel houden. Hoe we dat precies gaan doen en wat het kost en waar het is leg ik een volgende keer uit, want daar is het nu nog iets te vroeg voor. Zodra het weer kan gaan we ook weer verder met het zwemmen, want dat was een enorm succes. Lekker onder begeleiding met- of zonder rolstoel, zwemmen, dobberen, of ontspannen bewegen in het heerlijke warme water van het zwembad. Vanzelfsprekend gaan we ook weer leuke uitstapjes doen en het liefste natuurlijk met een volle bus zodra dat weer kan. De komende tijd gaan we kijken of we nieuwe leuke bestemmingen kunnen vinden om naar toe te gaan. Zoals jullie lezen zitten we weer vol met plannen. Zodra de Corona weer wat meer onder controle is gaan we echt weer hele leuke dingen doen. Lieve allemaal, nog even geduld hebben. Het ergste hebben we nu echt gehad. Ik ben er van overtuigd dat we deze zomer weer met z’n allen hele leuke dingen kunnen doen, zoals uitstapjes, zwemmen en andere activiteiten ………………………

Ik groet jullie en blijf gezond.
Veel liefs en een dikke knuffel van,

Maria Deen.