Nieuwsbericht (05-10-2021)

Lieve vrienden van Stichting Mee-Doen Purmerend,

Het is de hoogste tijd dat ik weer eens iets van mij laat horen. Hoe gaat het met u allen? Ik hoop dat iedereen in goede gezondheid is. Nu de corona weer begint te minderen, wat hoog tijd werd, kunnen we weer plannetjes maken en leuke uitjes bedenken. Gezellig naar de bios, een museum, het theater, of lekker uit eten.
Denk gerust maar met mij mee en laat maar weten of jullie ook iets weten. Als het idee leuk en haalbaar is, zullen we het zeker gaan proberen.

Waarom nu pas weer een nieuwsbrief met daarin een stukje van mij? Zoals jullie misschien wel weten ben ik een tijdje geleden zomaar gevallen. Ik had daarbij mijn pols gebroken en dat is pech hebben natuurlijk. Het probleem is alleen dat ik mijn leeftijd niet mee heb. Jongeren genezen vaak snel, maar als je net als ik geen 18 meer bent dan duurt het langer voor een breuk geneest. Gelukkig heb ik natuurlijk heel veel geduld (grapje!), maar wat mij betreft moet het nu maar eens over gaan.

Er zijn al een hoop flyers de deur uitgegaan, maar er zijn ook mensen die nog geen flyer hebben ontvangen. Wij doen ons best om zo snel mogelijk alsnog een flyer in de bus te doen zodat iedereen weer is voorzien en op de hoogte is.
Als u een computer, laptop of smartphone heeft, dan kunnen wij u voortaan ook de flyers en nieuwsbrieven digitaal toesturen. Dat spaart ons heel veel papier, inkt en tijd uit. Als u ons laat weten wat uw emailadres is, dan zorgen wij er voor dat u voortaan alle flyers en nieuwsbrieven keurig in uw mailbox krijgt.
Op onze website www.stichting-mee-doen-purmerend.nl kunt u zich ook zelf aanmelden voor de nieuwsbrieven en de flyers. Rechtsonder op de pagina kunt u zelf uw emailadres intypen om u aan te melden. U zou ons hiermee enorm helpen om kosten te besparen wat wij weer kunnen besteden om andere leuke dingen te doen.

Ik ben aan het kijken of wij met de Kerst niet naar één of andere voorstelling toe kunnen gaan. Ik heb al veel verengingen benaderd of zij al met de kerst bezig zijn en velen zijn inderdaad al weer druk aan het repeteren. Zodra zij het rond hebben krijgen we bericht en kunnen we kijken of het misschien iets voor ons is om naar toe te gaan.

Tegenwoordig moet iedereen, die bijvoorbeeld ergens in de horeca naar binnen wil, een zogenaamde QR-code tonen, ten teken dat die persoon is gevaccineerd, Corona heeft gehad en nu antistoffen in het lichaam heeft, of een negatieve uitslag heeft van een Coronatest. Zelfs als je alleen even naar binnen wil om te plassen heb je al die QR-code nodig. Veel mensen hebben die QR-code op hun telefoon staan en dat is natuurlijk erg handig. Er zij echter ook nog heel veel mensen die geen smartphone hebben of helemaal geen mobiele telefoon, maar die mensen willen soms wel graag met een uitstapje mee en eventueel onderweg een plasje kunnen doen. Vergeten jullie dan niet om eventueel een papieren Coronatoegangsbewijs aan te vragen? Dat heeft iedereen dus nodig als we op stap gaan en we eventueel ergens naar binnen willen. Er bestaat anders dan een grote kans dat we worden geweigerd om binnen te komen. Op onze website www.stichting-mee-doen-purmerend.nl staat een handleiding hoe u zelf die QR-code op papier kunt uitprinten met behulp van een computer. Als u geen computer en/of printer heeft dan is het ook mogelijk om telefonisch een Coronatoegangsbewijs aan te vragen. U kunt hiervoor dan contact opnemen met de Corona Check Helpdesk via het telefoonnummer 0800-1421.

Lieve lezers, ik laat het hier even bij. Blijf gezond. Ik hoop jullie gauw weer eens persoonlijk te ontmoeten.

Veel liefs en een dikke knuffel van,
Maria Deen.