Nieuwsbericht (03-08-2021)

Lieve vrienden en vriendinnen van de Stichting,

IN HET GIPS:
Deze keer een nieuwsbrief zonder de input van Maria. De nieuwsbrief is dit keer alleen door het secretariaat van de Stichting gemaakt. Zoals jullie misschien inmiddels wel weten is Maria tijdens een bezoekje in de Molentocht gevallen en heeft zij haar pols gebroken. Maria is in het ziekenhuis helemaal nagekeken en gelukkig is er, buiten haar gebroken pols, verder gelukkig niets aan de hand. Uiteraard zit de pols van Maria nu in het gips en moet zij haar arm laten rusten in een mitella. Voorlopig draait Maria dus even op “halve kracht” voor wat betreft de dingen die zij op de computer doet, maar dat betekent niet dat zij alleen maar stil zit en zielig doet. Maria is nog flink actief bezig voor de stichting en zit nog steeds geen moment te “niksen”. Omdat Maria zoveel voor anderen doet, is het misschien een leuk idee om iets terug te doen en om haar een hart onder de riem te steken. Stuur een leuk beterschap kaartje naar Maria om haar te laten weten dat jullie haar het beste wensen en hopen dat zij snel weer de oude is. Natuurlijk staat het u geheel vrij en is er niets verplicht hoor, maar ik denk dat Maria uw kaartje ontzettend zal waarderen Het adres van Maria is:
Maria Deen
Dom Helder Camarastraat 11
1447 ZP Purmerend

KASCONTROLE:
Als Stichting moeten wij ieder jaar, vóór 1 juli, onze financiën laten controleren. Op 8 juni is de financiële administratie van de Stichting uitgeplozen en de boekhouding over het jaar 2020 gecontroleerd. Omdat per 15 april 2021 het penningmeesterschap is overgedragen aan de nieuwe penningmeester, is ook het deel van 1 januari 2021 tot 15 april 2021 in de controle meegenomen om zeker te zijn van een goede overdracht aan de nieuwe penningmeester. Zoals mag worden verwacht is de financiële administratie door de controleurs goedgekeurd en is de nieuwe penningmeester vanaf 15 april met “een schone lei” begonnen.

NIEUWE VRIJWILLIGERS:
De afgelopen tijd is ons team van vrijwilliger uitgebreid met 2 gastvrouwen en 1 chauffeur. Katinka van Wierst en Vera de Loof-Bothof zijn onze nieuwe gastvrouwen en Ad Klabbers is onze nieuwe chauffeur. Wij heten hen van harte welkom bij de Stichting en hopen op een lange en prettige samenwerking.

UITSTAPJES:
Nu de beperkingen als gevolg van de Corona pandemie weer wat zijn versoepeld, is de Stichting ook weer hard bezig om de draad weer op te pakken. In de maand Juli heeft de Stichting een aantal uitstapjes georganiseerd waar velen enthousiast aan hebben meegedaan. Eindelijk konden de mensen weer eens genieten van een leuk dagje weg. Ook in de maand augustus hebben wij weer een aantal leuke uitstapjes waaraan u kunt deelnemen. Het overzicht van de uitstapjes zullen wij iedere maand toesturen aan iedereen die ook onze nieuwsbrieven ontvangt. Het overzicht met de uitstapjes voor de maand augustus heeft u als het goed is inmiddels al ontvangen in uw mailbox.

SPAARKAART:
Wij gaan een spaarkaart introduceren waarmee u kunt sparen voor gratis uitstapjes. Bij ieder uitstapje waaraan u deelneemt krijgt u een stempel op de kaart. Bij een volle spaarkaart kunt u een keer gratis mee met een uitstapje. Op de website en op de flyers zullen wij gaan aangeven uit welke uitstapjes u kunt kiezen. Dit kan iedere maand weer anders zijn. Een volle spaarkaart is niet inwisselbaar voor geld.