In verband met de Covid-19 maatregelen zijn alle activiteiten en dus ook de uitstapjes tot nader bericht gecanceld.

Hoera! Onze stichting heeft € 250 gewonnen!

Bij de verkiezing van het Lokaal Compliment heeft de Stichting Mee Doen Purmerend € 250,00 gewonnen.
Onze dank gaat uit naar de stemmers op onze Stichting.

De winnaar is geworden: Hospice in Vrijheid, Gefeliciteerd!

Lokaal Compliment

Met het jaarlijkse compliment wil de gemeente een blijk van waardering geven aan de vrijwilligers in Purmerend. De winnende organisatie ontvangt een bedrag van 1.000 euro. Daarnaast stelt Rabobank Waterland en Omstreken een extra prijs van 500 euro beschikbaar. De acht overige genomineerde organisaties krijgen elk een aanmoedingsprijs van 250 euro.De jury bestaat uit wethouder Harry Rotgans, directeur Particulier bij de Rabobank Rob de Neve en lid Raad van Bestuur bij de Zorgcirkel, Monique Cremers. De winnaar is bekend gemaakt op 31 december om 18.30 uur in de uitzending van RTV Purmerend.

De gemeente heeft de genomineerden voor het Lokaal Compliment van dit jaar bekend gemaakt. Er werden door inwoners dertig organisaties aangedragen, waarvan er tien zijn genomineerd.
De genomineerden (op alfabetische volgorde) zijn:

Dijklander Ziekenhuis
De coronazorg heeft veel gevraagd van alle geledingen in het Dijklander ziekenhuis, zowel van patiënten als medewerkers. Dat geldt ook voor 450 vrijwilligers die werkzaam zijn in het ziekenhuis.

FC Purmerend
Voetbalvereniging FC Purmerend is in 1926 opgericht. Het clubhuis heeft op verschillende plekken in de stad gestaan. Sinds 2001 is het thuishonk van de club gevestigd op Sportpark Weidevenne.

Hospice In Vrijheid
In het hospice wordt zorg geboden aan mensen in hun laatste levensfase. Het is een Bijna-Thuis-Huis (BTH) en beschikt over vier kamers en een gastenkamer voor naasten. Het is een particulier initiatief zonder winstoogmerk en wordt volledig gerund door tachtig vrijwilligers.

Stichting Mee-Doen Purmerend / Maria Deen
Deze stichting heeft als doel om bijvoorbeeld mensen met een beperking of kleine beurs weer bij de samenleving te betrekken. Vrijwilligers van de stichting bieden een luisterend oor, wijzen de weg naar instanties en organiseren dagtochtjes.

Stichting Het Licht in Ons
Deze stichting is pas opgericht. Het eerste project was het uitdelen van maaltijden aan mensen die het financieel zwaar hebben.

Stichting Purmerendse Voedselbank
De voedselbank zorgt dat wekelijks zo’n 135 gezinnen een extra steun in de rug krijgen met een voedselpakket. Het doel is om mensen in regio Waterland te helpen met deze pakketten, maar ook om voedselverspilling tegen te gaan.

Stichting Wij-Allemaal
Het inloophuis is een laagdrempelig centrum voor (ex-)kankerpatiënten en hun naasten in Purmerend en Waterland. Het doel is om elkaar zowel mentaal als fysiek te ondersteunen. De organisatie is in handen van geschoolde vrijwilligers.

Vereniging Vervoer Ouderen (VVO)
De Vereniging Vervoer Ouderen Purmerend is een vrijwilligersorganisatie die senioren in onder andere Purmerend en Beemster mobiel wenst te houden door het verzorgen van vervoer van deur tot deur voor haar leden, of het nu om een ziekenhuisbezoek of boodschappen gaat.

Vrijwilligers Molentocht

In de Molentocht in Purmer-Zuid wonen mensen die intensieve zorg nodig hebben en mensen met dementie. Direct verbonden met de locatie is woonzorgcentrum Buitenwijk. Hier woont men zelfstandig met zorg. De Molentocht is een onderdeel van de Zorgcirkel en kan niet zonder vrijwilligers.

Wandelgroep Triton
Iedere woensdagochtend wandelen tussen de twintig en dertig ouderen een uur lang in de omgeving. Na afloop kunnen de wandelaars samen een kopje koffie drinken. De wandelgroep is een initatief van Clup Welzijn, Spurd, fysiotherapie praktijk Novawhere, diëtiste praktijk Sandra Hiemstra en huisartsenpraktijk Wheermolen.