EEN NIEUWE PENNINGMEESTER (05-05-2021)

Sinds de oprichting van de Stichting Mee-Doen Purmerend in het najaar van 2017, heeft Inge Croese voor de Stichting de financiën beheerd. In totaal nu dus zo’n 3 ½ jaar. Het afgelopen jaar heeft Inge nogal lopen “sukkelen” met haar gezondheid, waardoor zij vaak gewoon de energie niet had om haar taak als penningmeester zo uit te voeren zoals zij dat zelf graag zou willen. Hierdoor kon zij ook geen invulling meer geven aan haar rol als gastvrouw bij de uitstapjes. In goed overleg heeft Inge besloten dat het gezien haar gezondheid beter is om te stoppen met haar werkzaamheden voor de Stichting en het stokje over te dragen aan een nieuwe penningmeester.

Gelukkig heeft de stichting op vrij korte termijn al een goede opvolger kunnen vinden en heeft Inge inmiddels zelfs al bijna alles overgedragen aan de nieuwe penningmeester. Uiteraard bedankt de Stichting Inge voor de bijdrage die zij heeft geleverd aan de oprichting van de Stichting en het bijhouden van de financiële administratie. Als een kleine blijk van waardering heeft Maria aan Inge een mooi schilderij geschonken die volgens Inge helemaal in “haar kleuren” is gemaakt en prachtig zal staan aan de muur van haar slaapkamer. Hoewel Inge is gestopt met haar werkzaamheden als vrijwilliger voor de stichting, blijft zij de Stichting een warm hart toedragen en het “wel en wee” van de Stichting volgen via Facebook, de Nieuwsbrieven en de website. Inge: “Nogmaals bedankt en blijf vooral gezond”.

Zoals reeds gezegd heeft de Stichting een waardige opvolger kunnen vinden om het penningmeesterschap van Inge over te nemen. Zijn naam is: Ruud Kamstra. Ruud heeft zijn sporen als bestuurslid en penningmeester reeds lang verdiend. Hij is vele jaren lang zeer actief geweest in het bestuur en als  penningmeester bij één van de beste en grootste amateur muziekverenigingen in Amsterdam. Daarnaast was Ruud bij de muziekvereniging een niet onverdienstelijke Althoorn speler en is hij later de schuiftrombone sectie gaan versterken.

Ruud is iemand die zich voor meer dan 100% inzet als hij ergens aan begint. Daarnaast zit hij erg op de centen zoals men dat noemt en dat is natuurlijk een geweldige eigenschap voor een penningmeester. Ruud is in 1948 geboren in de mooie Friese plaats Sneek. Hoewel van Friezen vaak wordt gezegd dat zij nogal “stug” zijn, is hij dat zeker niet. Ruud houdt wel van een feestje, een grapje, een wijntje of biertje en een goed gesprek op z’n tijd. Hoewel hij niet meer actief in de muziek is kan hij ook een mooi stuk muziek enorm waarderen. Ruud heeft altijd gewerkt bij de Delta Loyd en geniet inmiddels al een paar jaar van zijn welverdiende pensioen. Hij is sinds mensen heugenis getrouwd met zijn vrouw Alida, die bij de muziekvereniging altijd les heeft gegeven aan de majorettes. Zij hebben 2 zoons, een schat van een kleindochter, een lief klein boefje als kleinzoon en een snoepie van een hond. Ruud en zijn vrouw wonen al vele jaren in de Purmer-Zuid, in de buurt van de Molentocht. Naast de liefde voor zijn vrouw en hond is Ruud ook stapel verliefd op zijn camper. Als het even kan gaan Ruud, Alida en zeker niet te vergeten hun hond Quinty, het liefst ieder jaar 1 of 2 maanden richting het zuiden om met hun prachtige camper te genieten van de Spaanse zon. Voor het uitvoeren van de taak als penningmeester is dat natuurlijk geen enkel bezwaar. Met de huidige moderne hulpmiddelen als mobieltje, laptop en internet kan Ruud ook vanuit het zonnige zuiden de financiën van de Stichting prima regelen als het moet. Het bestuur is dan ook erg blij met de komst van Ruud en wij kunnen de kennis, ervaring en de capaciteiten van Ruud dan ook prima gebruiken om als Stichting nóg meer uit te groeien tot een bloeiende zelfstandige Stichting in Purmerend die op een unieke wijze probeert om mensen een leuke dag te bezorgen die daar behoefte aan hebben, zonder te kijken naar leeftijd, afkomst, beperking, etc. Het bestuur hoopt van harte dat Ruud zich helemaal “thuis” zal voelen bij de Stichting en dat wij nog heel lang naar ieders tevredenheid mogen samenwerken.

Met vriendelijk groet,
Hans de Rooij